מרחבי סאונד מרפאים

our story

השקיעו במיזם

  סאונד הילינג בשיטת סאונד  היל ספייס  /  ניר קורן

מה זה סאונד הילינג?

סאונד הילינג זה למעשה השימוש בצליל וכלי תהודה שונים על מנת ליצור איזון טוב יותר של פעולת תאי הגוף וגלי המח. בחירת התדרים המושמעים ומנוגנים במרחב ואופן השמעתן, לפי שיטת SHS ,  מבוססת על מחקרים רבים מהעולם העוסקים בהשפעת הצליל על הגוף והנפש, וכמו כן מתוך ניסיון בשטח של מאות מטופלים.

 

 

מטרות הסאונד הילינג בשיטת Sound Heal Space) SHS):

  1. ליצור מרחב מוגן בו האדם מנותק מגירויים חיצוניים ככל האפשר.
  2. האטת גלי המח ויצירת מרחב רגיעה ע”י סאונד.
  3. לעזור להחזיר את תאי הגוף למצב של תנועה ותפקוד טוב יותר ע”י יצירת רטט בעזרת כלי פורס רסוננס (קערות טיבטיות גונגים וכד’) על הגוף עצמו.


מהלך סשן SHS

הסשן הוא למעשה שילוב של הופעה חיה מוסיקלית , במגוון כלים חיים מעולם הסאונד הילינג, בשילוב של תדרים בינארים, אשר הוקלטו באולפן במטרה לגרום את אפקט הידהוד ליצירה של תחושת “אמבט סאונד” במרחב. במקביל מטפלים מנוסים מסתובבים בין המשתתפים, ומניחים על גופם ומסביבם קערות טיבטיות על מנת שגם הגוף עצמו ירגיש את המוזיקה המתנגנת לא רק מהשמיעה אלה ממש מהדהדת בתוכו.

פרוטוקול (מהלך) הסשן מותאם לאוכלוסיות השונות ומבוסס של מדיוק של אינספור טיפולים, ומפידבק של יותר מאלף מטופלים שחוו אותו עד כה. 

הסשן הינו עדין וקשוב, אנו נמנעים מהשמעת תדרים במרחב אשר עלולים ליצור ראקציות חזקות אצל המשתתפים, ו’הסיכון’ לחוות רגיעה עמוקה במהלך הסשן הינו גבוה מאוד.


מי אני?

שמי ניר קורן,  מטפל  הוליסטי, מפתח שיטת SHS, ומרצה  בנושאי  איזון  הגוף  והנפש.

בשנת 2007 סיימתי  ארבע  שנות  לימוד  במסלול  לפסיכותרפיה  הולסטית,  במדיקולג’  מבית  המכללה למנהל לקבלת  תעודת  מקצוע של מטפל הוליסטי רב תחומי Holistic Therapist  – H.T.P.

במהלך שהות  בהודו בשנת 2009 למדתי  טיפול  בקערות  טיבטיות,  ובמשך שנים רבות מאז  עסקתי  בין השאר בטיפול  המשלב  פסיכותרפיה, שיאצו וקערות  טיבטיות, שילוב זה היה למעשה ההתחלה של מה שנקרא היום טכניקת SHS.

במהלך השנים במקביל לניהול קליניקה פרטית, הנחתי עשרות סדנאות מרובות משתתפים, בפסטיבלים ומפגשים שונים בארץ, בנושאים הבאים: סאונד הילינג (shs), השפעת הצליל על הגוף והנפש, מיינד פרוגראמינג, ביג’ה מנטרה, טיפול קולי וריברסינג עם מוסיקה חיה.

בשנת 2017 התחלתי במקביל לעולם הטיפולי להכנס לעולם המוסיקלי באופן מקצועי יותר, והקלטתי באולפני לול את אלבומי הראשון וחזרתי שוב להודו הפעם לאחר שנבחרתי עם להקתי ליצג את ישראל בסיבוב הופעות בחסות שגרירות ישראל. באחד המופעים הייתה הפסקת חשמל והכל שקט וחשך, ורק הסיטאר החשמלי שהיה מחובר למוניטור עצמאי נשאר מנגן, הקסם שנוצר שם היה כל כך גדול שכשחזרתי לארץ פניתי למרכז “נא לגעת” והצעתי להם להפיק מופעים בחושך מוחלט.

בסדרת המופעים שהנחתי, הארחתי בתוך המסע המוזיקלי שיצרתי, אומנים מוכרים כגון אמיר דדון, דייויד ברוזה וברי סחרוף אשר הופיעו יחד עם להקתי יחד בחושך מוחלט.

לאחר השביעי באוקטובר התחלתי להתנדב באופן יומיומי במתחם הסאונד הילינג במרחב מרפא בחות רונית והובלתי עשרות רבות של טיפולים מרובי משתתפים לשורדי מסיבת הנובה וקרוביהם, משפחות שכולות, ולכוחות הביטחון. שם הבאתי את כל הנסיון מהשנים של  הטיפולים, הסדנאות והמופעים בחשיכה, לטיפולי סאונד הילינג עם כיסויי עיניים למאות מטופלים.

מתוך הצורך לשמר ולשכפל למרחבים נוספים את כל הידע העצום שנצבר בתקופה מרחב מרפא, הן מהפידבקים של המטופלים והן מסך העבודה במרחב, התחלתי לתעד וליצור פרוטוקולים ובהם אופן יצירת המרחב, ההליך והמסגרת הטיפולית המותאמת באופן ספציפי לאוכלוסיות השונות.

במקביל נכנסתי לאולפן מקצועי על מנת להקליט את פס הקול של הסשנים במרחב (אשר הוקלטו לפי מחקרי safe sound protocol לטיפול בחרדה וטראומה), וכן להכשיר אסיסטנטים על מנת שיוכלו לעזור בסשנים ולשמור על אחידות טיפולית, והשפעה מירבית בסשנים מרובי משתתפים.

במצטבר, טיפלתי בסשנים מרובי משתתפים, בעזרת האסיסטנטים שהכשרתי, במאות רבות של מטופלים.


לינקים ומדיה:

https://www.nytimes.com/2023/11/18/world/middleeast/hamas-attack-survivors-healing.html
כתבה בניו יורק טיים על מרחב מרפא
https://www.soundhealspace.com/nytimes
(העתק ללא מנוי לקריאת הכתבה)

https://www.youtube.com/watch?v=iY_ipKJBgV4&t=385s
רב המבקר במרחב מרפא (ניר מדקה 6:25)

https://www.youtube.com/watch?v=jj7-rdHmLNE&authuser
מופע בחשיכה טריילר

https://www.youtube.com/watch?v=4UjPSM9QIOQ
ראיון מופע בחשיכה עושים סדר

https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5260767,00.html
ברי סחרוף במופע בחשיכה – ידיעות אחרונות

https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5253998,00.html
ניר בידיעות אחרונות

https://youtu.be/E9JQ11uqxJU?si=HJ6xWqXAnTWdEaur
*ניר קורן – לייב במומבאי

דילוג לתוכן